bättre sent än aldrig ?

tjo folket! jag har inte riktigt varit så aktiv på bloggen som ni kanske märkt , har inte haft någon tid om man säger så, har varit mycket plugg och bara chillat och annat. Samhälls är hårt, ger upp nu! usch vad jag inte gillar samhälls alltså, misstag att jag valde det, men samtidigt bästa valet jag gjort när jag träffat så underbara människor =) vad hade jag gjort utan mina flowers? ;) <3 haha ! :) men iallafall , kan berätta om min väldigt intressanta dag! :D jag har hunnit med ganska mycket faktist om jag får säga det själv, först efter skolan blev det stallet , mockade hagen t.om! haha, sen for jag hem och direkt böt om och for ut och sprang ;b cirka 25 minuter typ ;) jobbigt men bra för mig ! sen när jag kom in var det direkt middag ;p så käkade sen for vi iväg till skogen med tindra direkt efter :) sen då vi kom hem hoppade jag in i duschen och nu har jag suttit vid datorn tills, ah nu! :D haha, ska göra bort lite smågrejjer i skolan nu hade jag tänkt.

före jag for ut och sprang ;b



många som har tråkiga och livlösa naglar precis som jag ? ;p byt vinterhandskarna mot vattenbad, nagelbandscreme och något av vårens alla lockande lack.  

5 steg till vackrade naglar

1. Tvätta dina händer noggrant i ljummet vatten med mjukgörande tvål.
Använd görna nagelborste för att få riktigt rent under naglarna och runt nagelbanden.

2. Applicera en mjuk nagelbandscreme på nagelbanden och massera in ordentligt. Det blir lättare att försiktigt skjuta tillbaka nagelbandet med nagelbandspinne, för längre nagelbädd och friskare intryck.Det stimulerar även lunula, nagelroten, så att naglarna växer fortare.

3. Fila form och längd med hjälp av en diamant- eller glasfil. Fördelen med en diamant- eller glasfil är att nageln inte filar sig även om du drar fram och tillbaka.

4. Nu är det dags att polera nagelbädden med en flerstegsfil. Det sista steget polerar upp en fin och glansig yta. När naglarna är polerade och blanka kan du avsluta med en nagelolja på nagelbanden. Det finns nageloljor för olika behov, be om råd om du är osäker på vad du behöver.

5. Det svarta och mörka purpurfärgerna samt eldigt röda och blåa nyanser gäller fortfarande på nagellack i vår. Kom ihåg att ett lager underlack ger bra skydd och grund för det färgade lacket- som bör läggas i två lager för en heltäckande fin yta. Avsluta med ett skyddande överlack som gör att färgen glänser och sitter längre.

blå nyans på naglarna, inne i vår :)

Things for your nails! :)



Själv är jag en hemsk nagelbitare ;b Hur är det med er?;) sköter ni era naglar eller käkar dom som jag? ;b

/ Carro


Kommentarer
Postat av: TUSSO

HAHAHAHA "FOR YA NAIIILS"!!!1 själv är jag en sågare näre gäller naglar, HÖHÖ!! love ya

2009-04-01 @ 19:56:37
Postat av: TUSSO

HAHAHAHA "FOR YA NAIIILS"!!!1 själv är jag en sågare näre gäller naglar, HÖHÖ!! love ya

2009-04-01 @ 19:56:50
Postat av: Maggie :)

hhiih bra inlägg, jag biter inte på naglarna. I perioder är jag noga och filer och målar dom ofta, men ibland ids jag inteXD det beror på all tid man har osv;)<3

2009-04-01 @ 21:06:59
URL: http://magdalenaristrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0