Galen häst

Hej bloggen =)

Nu sitter jag hemma vid våran EGNA dator, vilket betyder att det inte kommer försvinna och hålla på . förhoppningvis ;D men iaf. Efter skolan tog jag kvart i två bussen till stallet :) mådde illa du fortfarande, för som jag inte nämnt till er bloggläsare så spydde jag imorse innan jag drog till skolan :S började må tvärilla! men var tvungen att åka för jag skulle göra prov, men det var iaf därav mitt lilla utbrott på bloggen eftersom det jag skrev försvann hela jävla tiden ! och jag kopierade texten hela tiden för att ha kvar den ! men sen när dt hade försvunnit och jag skulle klistra in den, så gick det inte och det var också försvunnet ?!? helt sepe.

Nu iallafall så sitter jag och mamma och ser på tv och chillar , asnice ; ) fast min lillebror hör på musik där uppe och det hörs typ i hela huset, han har iaf bra ljud på sin dator ! det har inte jag !;( Men iaf, när jag åkte till stallet så hade jag väldigt mycket tid på mig tills mamma skulle komma och hämta mig, hon skulle hämta mig fyra och halv tre var jaag typ färdig med mockningen och det, så bestämmde mig för att ändå rida en snutt. Men hela ridturen var typ, inte kul iaf ! Först när vi skulle rida förbi stall wf så var Evert rädd för traktorn OCH fåren , plus att monica var i hagen och skulle fånga ett speciellt får, och sen skulle dom typ köra fåret i skopan ! Det var ju jättefarligt, men slog bara evert på rumpan och smackade och drev, han gick framåt men protesterade typ 4 ggr med resning och kasta sig bakåt, men fortsatte att kämpa emot och sen gav han efter ! jättebra, sen gick han lungt i skritt och trav i skogen , sen i galoppen så kom vi i hyfsad snabb fart i en kurva, då vart han ju såklart rädd för något och tvärstanna i galopp och jag flög över huvudet på honom och ramlade i rejäl fart i marken och det gjorde skitont! Evert var nära springa över mig, men han stannade. Jag fick ont i revbenen typ och tappade andan snabbt och tårar kom typ fast jag inte ens ville gråta men blir så när man flyger av asså "hårt" xD men sen skulle jag upp igen och han vägrade stå still, vart skitarg! men kom tillslut upp, och då galopperade jag vidare haha, sen var han skitpigg hela vägen tillbaka, och då red vi förbi en traktor som också var skit farlig !!

Sen när vi var tillbaka i stalllet så tog jag av mig hjälmen, då såg jag vart huvudet hade slagit i i marken, asså det är tur att man har hjälm alltså ;D annars hade jag typ varit död nu !! Man ska fan alltid ha hjälm, olyckor kan hända alla ! verkligen. Men iallafall , det skulle komma en ny häst till stallet idag, men den kom inte när jag var i stallet , hade varit kul att se den iallafall , en ridhäst. Men får se den imorgon;)





Kommentarer
Postat av: MALINHE |foto|

SV: okej, :)

nja, inget speciellt ialfall:)



tack

2010-02-11 @ 19:23:12
URL: http://malinhee.blogg.se/
Postat av: Yoana, Sveriges tuffaste bloggerska

Åh tack va snällt skrivet!! :) Nu blev jag ännu mera taggad att satsa ännumer via alla sett jag kan!:)

2010-02-11 @ 19:29:08
URL: http://yoanainaction.blogg.se/
Postat av: Yoana, Sveriges tuffaste bloggerska

Tack! jag försöker verkligen!:D

2010-02-11 @ 19:58:46
URL: http://yoanainaction.blogg.se/
Postat av: MALINHE |foto|

SV: jaop! :)

2010-02-11 @ 20:49:44
URL: http://malinhee.blogg.se/
Postat av: Nadja

TUR SOM IN I HELVETET ATT DU HADE HJÄLM!!!!!!!

<3

2010-02-11 @ 21:30:26
URL: http://nadjaanglow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0